زندگینامه و وصیت نامه شهید شیخ حسن کیانی

?زندگینامه شهید شیخ حسین کیانی?

برادر شهید شیخ حسین کیانی قهرودی در اوایل دیماه سال ۱۳۳۵ در قهرود کاشان به دنیا آمد در ۷ سالی به دبستان رفت و سپس برای ادامه تحصیل به کاشان آمد و در مدرسه راهنمایی عارف ثبت نام نمود.

در سن ۱۶ سالگی رهسپار مدرسه علمیه مرحوم آیت الله یثربی برای علوم دینی بعد از چندی عازم شهرستان قم برای ادامه تحصیل شد ولی باز به کاشان مراجعه نمود ودر دارالعلم آیت الله اعتمادی مشغول تحصیل شد . ولی در این هنگام انقلاب اسلامی همچون موجی خروشان در سرتاسر میهن اسلامی برعلیه رژیم طاغوت آغاز شد و ایشان فعالانه در تظاهرات شرکت میکرد به طوری که در بسیاری از عکس های موجود از تظاهرات ایشان دیده می شوند و این نشانگر آن است که برادران روحانی ما چگونه در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده اند .

☑️نحوه شهادت :

بعداز پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی ایران که به خواست خداوند متعال صورت گرفت ایشان برحسب وظیفه شرعی که داشت و خود ایشان هم میگفتند حفظ و حراست انقلاب اسلامی در هر زمان با روحانیت است با همان در زندان قصر افتخارا مشغول به خدمت گردید همچنان به وظیفه خود ادامه دادند تا اینکه در روز دوازدهم اسفند ماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هفت در درگیری نامعلومی در راه دین هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید . ?

پس از صدور جواز دفن جنازه او را به قهرود کاشان که محل ولادت او بود در کنار قبر مرحوم حجت السلام سید میرزا مروجی امام جماعت قهرود که جد مادری اوست دفن گردید . ?

امید است که شهادت او مورد قبول خداوند متعال و امام زمان واقع گردید و به عمر و عزت رهبر عزیزمان امام خمینی بیفزاید. ?

روحش شاد و یادش گرامی باد?

وصیت نامه شهید?

بسم الله الرحمن الرحیم?
????????????
اشهد ان لا الله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله

?گواهی میدهم که خدایی نیست بجز خدای یگانه و شهادت میدهم که حضرت محمد (ص) پیامبر برحق و فرستاده او است و گواهی میدهم که علی (ع) ولی خداست و یازده فرزندانش امام برحق و جانشین پیامبرند.?

?از نظر این که وصیت برای هر شخص مسلمان واجب است لذا وصیت میکنم که در حدود دوسال نماز و روزه بر ذمه من است و مبلغ ۳۰۰۰ ریال معادل با سیصد تومان به آقای والاتبار بدهکارم پرداخته شود و مبلغ ۲۰۰۰ ریال معادل دویست تومان از حاج رضا افضلی بستنکار هستم وصیی من هست کتابهایم را شخص وصیی به هر نحوی که صلاح خداوند است بکار برد.?

والسلام???